Dit AI aandeel bereikte een nieuwe all-time high

Nieuws
door Thomas
vrijdag, 27 december 2024 om 12:00
ai aandelen en de amerikaanse beurskoersen

Veel kunstmatige intelligentie (AI) bedrijven hebben een succesvol jaar achter de rug. Zo ook SoundHound AI (SOUN). Het bedrijf heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met een recordhoogte van $24,13 per aandeel. De marktkapitalisatie van het bedrijf bedraagt nu maar liefst $7,5 miljard. In 2024 maakt het bedrijf een explosieve groei door. Zo steeg het in deze periode met maar liefst 850%. Alleen al in de afgelopen zes maanden zagen beleggers een winst van 409%.

SoundHound AI is een technologiebedrijf dat zich richt op spraakherkenning en natuurlijke taalverwerking (NLP). Het ontwikkelt geavanceerde spraak AI oplossingen waarmee apparaten, systemen en diensten op een natuurlijke manier kunnen communiceren met mensen via gesproken taal. Het bedrijf staat bekend om zijn software die in staat is om complexe vragen en opdrachten te begrijpen en direct te beantwoorden.

Toekomstverwachtingen

Of de koers verder gaat stijgen, dat valt nog te betwisten. Volgens het financiële analyse platform InvestingPro ligt de huidige aandelenprijs boven de Fair Value, wat wijst op een hoge volatiliteit.

Toch blijven veel analisten optimistisch over de toekomst van het SoundHound AI aandeel. Zo benadrukken ze het belang van de strategische uitbreidingen van het bedrijf naar sectoren zoals retail, gezondheidszorg en financiële diensten. H.C. Wainwright heeft om die reden het koersdoel verhoogd naar $26,00 en bevestigde juist een “Buy” advies. De beslissing volgde op de sterke financiële resultaten van Q3 2024, waarin een omzetgroei van 89% werd behaald, goed voor $25,1 miljoen.

Het bedrijf heeft ook zijn vooruitzichten voor Q4 2024 en het volledige jaar 2025 naar boven bijgesteld. De verwachte omzet ligt nu tussen $155 miljoen en $175 miljoen. Naast financiële successen plukt SoundHound AI de vruchten van zijn samenwerking met Apivia Courtage. Dankzij de inzet van Amelia AI Agents werden meer dan 100.000 klantenservicegesprekken afgehandeld, wat leidde tot een reductie van bijna 20% in directe klantvragen.

Populair nieuws

Laatste reacties