Zweedse AI startup Hypertype haalt €600.000 op

Nieuws
maandag, 08 juli 2024 om 16:55
ai klantenservice
De Zweedse startup Hypertype heeft €600.000 (SEK 7 miljoen) opgehaald in een investeringsronde onder leiding van Butterfly Ventures en Bust. Dit kapitaal zal worden gebruikt om hun AI-dienst, die klantcommunicatie automatiseert, verder uit te breiden en te vermarkten.
Het bedrijf is opgericht in 2021 door twee vrouwen: Teenie Fung en Beatrice Baltscheffsky, Zij focussen ze zich met hun tools op klantenservice, maar op een iets andere manier dan je gewend bent van AI.

AI en klantenservice

Hypertype helpt klantenservicemedewerkers en verkoopteams om communicatie met klanten te automatiseren en te vereenvoudigen. De oprichters zagen al vroeg het potentieel van AI in klantgerichte rollen en identificeerden een gat in de markt door de tijdrovende aard van het vinden van de juiste informatie voor kwalitatieve antwoorden.
Met Hypertype's AI-dienst krijgen medewerkers snel toegang tot hoogwaardige, bedrijfsspecifieke informatie, wat de responstijd en kwaliteit van de klantenservice verbetert.
"De grootste kracht van Hypertype ligt in het unieke informatieophaalproces. Het genereren van generieke en eenvoudige teksten is tegenwoordig makkelijk, maar het integreren van bedrijfsspecifieke informatie en data om de kwaliteit van de tekst te waarborgen, is moeilijker. Door informatieophaling te combineren met kwalitatieve tekstgeneratie, lossen we een groot probleem op voor veel bedrijven en werknemers," aldus medeoprichter en CEO Teenie Fung.

Nieuwe investeerders

Nieuwe investeerders zoals Bling Capital en angel-investeerders Margaux Dietz en Baltsar Sahlin, CEO en oprichter van Mynt, namen deel aan deze financieringsronde.
Bestaande investeerders zoals Luminar Ventures en Fredrik Olsson blijven ook betrokken. Tanya Horowitz, partner bij Butterfly Ventures, zegt: “We zijn verheugd om deze financieringsronde voor Hypertype te leiden. Gezien het team, de technologie, de klantvoordelen en de adoptie, staat het unieke aanbod van Hypertype sterk. We kijken uit naar de reis met het Hypertype-team, vooral nu het bedrijf klanten wint in de Nordics, Europa en later in de VS."
Teenie Fung deelde: “De investering is een kans voor ons om meer gebruikers te bereiken en een significante bevestiging dat het product dat we hebben gebouwd een duidelijk probleem aanpakt. We hebben al een hoge klanttevredenheid en loyale gebruikers, en met de ervaren investeerders die we nu hebben, kunnen we ons richten op nog meer groei.”
Hypertype heeft momenteel meer dan 200 betalende bedrijven als klant en toont een hoge klanttevredenheid en een lage churn. Een intern klantonderzoek wees uit dat Hypertype een gebruiker gemiddeld 7 minuten per reactie bespaart, terwijl de kwaliteit en consistentie van de reacties verbetert. Fintechbedrijf Mynt is klant en hun CEO, Baltsar Sahlin, zegt: "Hypertype helpt ons efficiënter te werken doordat we sneller gevallen kunnen afhandelen zonder in te leveren op kwaliteit."