Uber Eats gaat kunstmatige intelligentie gebruiken om menu’s in de app aantrekkelijker en overzichtelijker te maken. Dat meldt
The Verge vandaag. De
AI helpt met het schrijven van korte beschrijvingen van gerechten en het verbeteren van foto’s. Zo moet het voor klanten makkelijker worden om iets lekkers te kiezen.
AI maakt betere foto’s van eten
Restaurants kunnen nu een foto van een gerecht uploaden, waarna de AI de afbeelding automatisch verbetert. De AI zorgt ervoor dat het eten er smakelijker uitziet, bijvoorbeeld door de belichting of achtergrond aan te passen. Als een restaurant geen foto heeft, kan de AI zelf een afbeelding maken van hoe het gerecht eruit zou kunnen zien.
Volgens
Uber zelf zorgt dit ervoor dat zelfs kleine restaurants zonder dure apparatuur mooie menukaarten krijgen. Dat moet leiden tot meer bestellingen via de app.
Klantenfoto’s en beloningen
De klanten kunnen ook zelf foto’s maken van gerechten en die uploaden via de app. In landen zoals de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Mexico krijgen gebruikers hiervoor zelfs een kleine beloning in de vorm van credits. Volgens Uber helpen deze foto’s andere klanten een beter beeld te krijgen van de gerechten op de app.
Chatfunctie voor vragen of wijzigingen
Uber Eats heeft ook een nieuwe chatfunctie toegevoegd waarmee restaurants direct contact kunnen opnemen met klanten. Als er bijvoorbeeld een ingrediënt op is, kan het restaurant via de app vragen of een vervanger goed is. Volgens
TechCrunch zal dit in de toekomst zorgen voor minder fouten en meer duidelijkheid tijdens het bestellen.
Een handige stap voor klanten en restaurants?
Met deze AI-functies wil Uber Eats het bestelproces makkelijker maken voor klanten. Klanten zien sneller wat ze bestellen, en restaurants hoeven minder zelf te doen. Uber zegt dat de nieuwe functies de komende maanden worden uitgerold in meerdere landen. Een kanttekening is natuurlijk dat
AI-gegenereerde afbeeldingen momenteel nog onvoorspelbaar kunnen zijn.